Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Και τώρα ολίγην από το "νέο πανεπιστήμιο"

Από το ιστολόγιο Τάξεις και Ηθική


α) Το Πανεπιστήμιο του Μέλλοντος



 β) Ο Πανεπιστημιακός του Μέλλοντος

ΔΙΚΤΥΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ

Αλληλεγγύη στον διωκόμενο Δ. Πατέλη

Ο Ι. Γρυσπολάκης, μέλος ΔΕΠ του Πολυτεχνείου Κρήτης, είναι πασίγνωστος ως φανατικός «πρόθυμος» υποστηρικτής και πρωτοστάτης σε όλες τις πρόσφατες επιχειρήσεις κατάλυσης του δημόσιου δωρεάν και δημοκρατικού πανεπιστημίου, πολέμιος των φοιτητών και κατεξοχήν εκπρόσωπος των υποστηρικτών του Πανεπιστημιακού «Καλλικράτη» έχοντας μάλιστα συντάξει και μελέτη που προτείνει το κλείσιμο δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ.. Παράλληλα, επιδίδεται χρόνια τώρα σε απίστευτη εκστρατεία αυτοπροβολής του, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα πανεπιστημιακά και εξωπανεπιστημιακά (τύπο, ραδιόφωνο, τηλεόραση) ως δημόσιος τιμητής και κατήγορος όσων συλλογικών φορέων και προσώπων εκφράζουν ή εκπροσωπούν στάσεις αντίθετες με τις εκάστοτε κυβερνητικές.

Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα εξής:
  • Την περίοδο της αντιπαράθεσης για το νόμο Γιαννάκου, για να διαβάλει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο που ήταν αντίθετο στην εφαρμογή του νόμου, κατήγγειλε ότι ο προαύλιος χώρος του ΕΜΠ είναι «άντρο ναρκομανών» και χώρος ευρύτατης διακίνησης ναρκωτικών (κάτι που βέβαια αναγκάστηκε να διαψεύσει αργότερα με «διορθωτική» δήλωσή του).
  • Τώρα διεκδικεί ενεργό ρόλο στην οριστική κατάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου και σπεύδει να προσφέρει «καλές υπηρεσίες» στην κυβέρνηση τη στιγμή που αυτή αντιμετωπίζει την αντίθεση της πλειονότητας των φορέων της πανεπιστημιακής κοινότητας. Γι’ αυτό και έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ ''ανακοίνωση τρομοκρατικής οργάνωσης!''

Δεν ξεχνάμε ότι ο Ι. Γρυσπολάκης, ως πρύτανης, δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τα ΜΑΤ εναντίον των φοιτητών.

Επιπλέον, ο Ι. Γρυσπολάκης, εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά του ως πρώην πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης, κατέβαλε, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα, άοκνες προσπάθειες για να διαβάλει, μειώσει ακαδημαϊκά και περιθωριοποιήσει και να διώξει το Δ. Πατέλη, μέλος ΔΕΠ του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Σήμερα, έκπτωτος πρύτανης, επιδιώκοντας προφανώς διαπιστευτήρια για μια θέση εξουσίας στο νέο αυταρχικό και αντιδημοκρατικό πλαίσιο που ορίζει ο νέος νόμος, επιμένει στο ρόλο του δημόσιου κατήγορου και συνεχίζει τη συκοφάντηση, την προσβολή και την «ενοχοποίηση» του συναδέλφου Δ. Πατέλη, επιχειρώντας, όπως φαίνεται, να στοιχειοθετήσει δίωξή του.

Ο συνάδελφος Δ. Πατέλης, εξαίρετος πανεπιστημιακός δάσκαλος, είναι γνωστός για την προσήλωση και τη συνέπεια στις ιδέες που δημόσια υπερασπίζεται αλλά και τους άοκνους συλλογικούς αγώνες του στην υπεράσπιση της δημόσιας, δωρεάν και δημοκρατικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Εκφράζουμε αλληλεγγύη στον αγωνιστή πανεπιστημιακό Δ. Πατέλη και καλούμε την πανεπιστημιακή κοινότητα να εκφράσει έμπρακτα την αντίθεσή μας στην απαράδεκτη συμπεριφορά του Ι. Γρυσπολάκη.

γ) Ο Νόμος του Παρόντος 
  (από το σχήμα Αντινομία-ΕΑΑΚ Νομικής)
Ο Νόμος..
Το Πνεύμα του.. 



Άρθρο 2
γ.Ενεργοί φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι., οι  οποίοι εγγράφονται σύμφωνα με το άρθρο 33 και των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, προσαυξανόμενη κατά τέσσερα εξάμηνα. Για τους φοιτητές μερικής φοίτησης ο χρόνος αυτός είναι διπλάσιος του ενδεικτικού για το πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν. Ως ενεργοί φοιτητές του δεύτερου κύκλου σπουδών νοούνται οι φοιτητές των οποίων η διάρκεια φοίτησης δεν έχει υπερβεί τη διάρκεια του ενδεικτικού προγράμματος σπουδών, ενώ ως ενεργοί φοιτητές του τρίτου κύκλου σπουδών νοούνται οι φοιτητές που διανύουν τα τέσσερα πρώτα έτη στο αντίστοιχο πρόγραμμα.

Το περίφημο ν+2: στα 6 χρόνια οι φοιτητές θα διαγράφονται. Το πανεπιστήμιο της Διαμαντοπούλου προφανώς δεν χωράει εργαζόμενους φοιτητές και δεν επιτρέπει την ενασχόληση με τίποτα άλλο πέραν της σχολής...

σημ.: αλήθεια ποιος μπορεί να αποδείξει ότι είναι μερικώς φοιτητής μέσω ενσήμων για 20 ώρες την εβδομάδα?
Άρθρο 3
2. Σε αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. εφαρμόζεται η κοινή νομοθεσία.
3. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργούνται το άρθρο 2 του ν. 1268/1982 (Α’ 87) και οι παράγραφοι 1 έως και 7 και 9 του άρθρου 3 του ν. 3549/2007 (Α’ 69).
Κατάργηση μιας από τις πιο ιστορικές κατακτήσεις του λαϊκού κινήματος: το άσυλο πετάχτηκε στα σκουπίδια

σημ.: το μόνο που μένει είναι να κάνουν ακόμα και τις πλειοψηφικές καταλήψεις ποινικό αδίκημα...
Άρθρο 4
δ) να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και των επαγγελματικών πεδίων, καθώς και στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, και να προωθούν τη διάχυση της γνώσης, την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας και την καινοτομία, με προσήλωση στις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής
ε) να προωθούν τη συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς στην ημεδαπή και την αλλοδαπή, την αποτελεσματική κινητικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, των φοιτητών και των αποφοίτων τους, συμβάλλοντας στην οικοδόμηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας 

Η ακαδημαϊκότητα, το ενιαίο πτυχίο, το ένα γνωστικό αντικείμενο δεν έχει θέση στο νέο πανεπιστήμιο. Οι ανάγκες της αγοράς, η επιχειρηματικότητα και οι έρευνες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα καθορίζουν το τί θα σπουδάζουμε .

Σημ.: αλήθεια ποιος επιχειρηματίας θα βρεθεί να χρηματοδοτήσει τη φιλοσοφική σχολή?
Άρθρο 8
Όργανα του ιδρύματος
 1. Τα όργανα του ιδρύματος είναι:
α) το Συμβούλιο,β) ο πρύτανης και γ) η Σύγκλητος.
  1. α) Το Συμβούλιο αποτελείται από δεκαπέντε μέλη. Σε ιδρύματα στα οποία ο αριθμός των καθηγητών πρώτης βαθμίδας είναι μικρότερος των πενήντα, τα μέλη του Συμβουλίου είναι έντεκα. Η θητεία των μελών του Συμβουλίου συνεχίζεται ως τη λήξη της, ανεξαρτήτως αν έχει μεταβληθεί ο αριθμός των καθηγητών πρώτης βαθμίδας του ιδρύματος.
  2. β) Τα εννέα ή επτά μέλη του δεκαπενταμελούς ή του ενδεκαμελούς Συμβουλίου, αντίστοιχα, είναι εσωτερικά μέλη του ιδρύματος και, ειδικότερα, οκτώ ή έξι μέλη, αντίστοιχα, είναι καθηγητές πρώτης βαθμίδας ή αναπληρωτές καθηγητές και ένα μέλος είναι εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύματος. Τα υπόλοιπα έξι ή τέσσερα μέλη, αντίστοιχα, είναι εξωτερικά.
6. Ο εκπρόσωπος των φοιτητών του ιδρύματος εκλέγεται από τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες
10. Το Συμβούλιο του ιδρύματος έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες και όσες άλλες προβλέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, του Οργανισμού και του Εσωτερικού Κανονισμού:
ε) την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη σύνδεση του ιδρύματος με την κοινωνία και την οικονομία, τη συμβολή του στην ανάπτυξη της χώρας, καθώς και τη συνεργασία με εκπαιδευτικά ή μορφωτικά ιδρύματα και επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,
στ) τον καθορισμό των κατευθύνσεων για την ανάπτυξη του ιδρύματος, επί τη βάσει των οποίων ο πρύτανης καταρτίζει το σχέδιο συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού, την έγκριση των σχεδίων αυτών και την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υλοποίησης των συμφωνιών σε ετήσια βάση





Το προηγούμενο άρθρο προφανώς θα διασφαλίσουν πως θα εφαρμοστεί ο πρύτανης- manager, οι εξωπανεπιστημιακοί επιχειρηματίες-προσωπικότητες, κουμπάροι της κυβέρνησης και των αγορών. Ο μοναδικός εκπρόσωπος των φοιτητών αν δεν συναινεί(μάλλον από καθεστωτική παράταξη θα 'ναι), σίγουρα δεν θα μπορεί να αντιδράσει


σημ.: ακόμα και αυτός που θεωρεί σωστή τη διάταξη, δεν θα υποπτευθεί την ταμπέλα της SIEMENS μέσα στο ΕΜ.Π.?
Άρθρο 16
Καθηγητές
1. Το διδακτικό και ερευνητικό έργο στα Α.Ε.Ι. ασκείται από τους καθηγητές οι οποίοι διακρίνονται σε καθηγητές πρώτης βαθμίδας (καθηγητές), αναπληρωτές καθηγητές και επίκουρους καθηγητές.
Η κατάργηση της βαθμίδας των λεκτόρων θα σηματοδοτήσει περαιτέρω υποβάθμιση της διδασκαλίας, καθώς αυτοί είχαν επιφορτισθεί των περισσότερο όγκο διαλέξεων.
Σημ.: κύκλοι του υπουργείου λένε πως -για τη νομική- η διάταξη θα εξασφαλίσει τους διπλούς πόρους καθώς θα περιοριστούν τα νομικά ταξίδια στη Χάγη, το Βερολίνο κτλ.
Άρθρο 30
Διάρθρωση των σπουδών
1. Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους, τον πρώτο, τον δεύτερο και τον τρίτο.
  1. α) Ο πρώτος κύκλος σπουδών συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών, περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 180 πιστωτικές μονάδες και ολοκληρώνεται με την απονομή τίτλου σπουδών. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισηγήσεις των πρυτάνεων των ιδρυμάτων, οι οποίες διατυπώνονται μετά από γνώμη των κοσμητειών των οικείων σχολών, καθώς και ύστερα από γνώμη της ΑΔΙΠ, ορίζεται το σύνολο των πιστωτικών μονάδων που απαιτούνται για την απονομή τίτλου σπουδών από όλα τα ομοειδή προγράμματα σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες εξελίξεις σε κάθε επιστημονικό πεδίο, στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  2. β) Κάθε ακαδημαϊκό έτος περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 60 πιστωτικές μονάδες.


Δεν θα σπουδάζουμε ένα ενιαίο γνωστικό αντικείμενο που θα μας κατοχυρώνει ένα πτυχίο- διέξοδο σε ένα επάγγελμα. Ένα συνεχές κυνήγι πιστωτικών μονάδων περιμένει τον κάθε φοιτητή, ο οποίος -μέσα στο κλίμα του ανταγωνισμού και του ατομικισμού- θα παίρνει εν τέλει πιστοποιητικά που δεν θα του κατοχυρώνουν ούτε την ενιαία αντίληψη του αντικειμένου ούτε μια σταθερή δουλειά στο μέλλον.



Σημ.: να υποθέσουμε πως η αντιστοιχία μεταξύ των μονάδων και των ευρώ δίπλα από κάθε μάθημα θα είναι αναλογική...


Άρθρο 33
Χρονική διάρθρωση σπουδών – Εξετάσεις
7. Αν για οποιονδήποτε λόγο ο αριθμός των εβδομάδων διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκαν σε ένα μάθημα είναι μικρότερος από τις δεκατρείς, το μάθημα θεωρείται ότι δεν διδάχθηκε και δεν εξετάζεται, τυχόν δε εξέτασή του είναι άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών.
10. Αν ο φοιτητής αποτύχει περισσότερες από τρεις φορές σε ένα μάθημα, με απόφαση του κοσμήτορα εξετάζεται, ύστερα από αίτησή του, από τριμελή επιτροπή καθηγητών της σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο και ορίζονται από τον κοσμήτορα. Από την επιτροπή εξαιρείται ο υπεύθυνος της εξέτασης διδάσκων. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής συνεχίζει ή όχι τη φοίτησή του σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στον Οργανισμό του ιδρύματος, στους οποίους περιλαμβάνεται και ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα μάθημα.

Στο αποστειρωμένο πανεπιστήμιο δεν θα επιτρέπεται να σηκώνεις κεφάλι από το βιβλίο. Οποιαδήποτε ενασχόληση με την πολιτική, τον συνδικαλισμό, τους κοινωνικούς αγώνες, την κοινωνικοποίηση που θα συμβάλλει στο να μην ασχολείσαι με τα πρακτικά του ποινικού όλη μέρα ή ακόμα θα σε οδηγήσει στην συλλογική πάλη μέσω των φοιτητικών συνελεύσεων και καταλήψεων θα τιμωρείται με χαμένα εξάμηνα και διαγραφή.

Σημ.: ερώτημα αποτελεί τι θα μας πρωτοδιαγράφει: το ότι κοπήκαμε 4 φορές στο ιδιωτικό διεθνές ή το ότι συμμετείχαμε σε καταλήψεις...
Άρθρο 37
Συγγράμματα
1. Διδακτικό σύγγραμμα θεωρείται κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικό βιβλίο, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών βιβλίων ελεύθερης πρόσβασης, καθώς και οι έντυπες ή ηλεκτρονικές ακαδημαϊκές σημειώσεις...ένα προτεινόμενο διδακτικό σύγγραμμα ανά υποχρεωτικό ή επιλεγόμενο μάθημα
Το δημόσιο πανεπιστήμιο των δωρεάν βιβλίων, στέγασης, σίτισης και η κρατική χρηματοδότηση δεν συνάδουν φυσικά με τα 'επιχειρηματικά' σχέδια της Διαμαντοπούλου

σημ.: το e-book υπογραμμίζεται?
Άρθρο 43
Προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης
 1. Τα ιδρύματα μπορούν να οργανώνουν και να παρέχουν προγράμματα σπουδών δια βίου μάθησης, που οδηγούν στην απονομή αντίστοιχων πιστοποιητικών μη τυπικής εκπαίδευσης, κατά την έννοια της περίπτωσης 4 του άρθρου 2 του ν. 3879/2010 (Α’ 163), στο πλαίσιο της σχολής δια βίου μάθησης που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 7.

Εδώ ο νόμος ,αφού μέσω των πιστοποιητικών- πτυχίων δεν σου εξασφαλίζει σταθερή δουλειά, τουλάχιστον σου δίνει τη δυνατότητα να σπουδάζεις για πάντα με στόχο τα πτυχία της ανεργίας.

Σημ.: τελικά το υπουργείο θέλει ή δε θέλει τους αιώνιους?
Άρθρο 56
Πόροι των Α.Ε.Ι.
  1. Τα Α.Ε.Ι. επιχορηγούνται από το κράτος για την εκπλήρωση της αποστολής τους στο πλαίσιο των συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού που προβλέπονται στο άρθρο 62 και των κανόνων κατανομής της δημόσιας χρηματοδότησης που προβλέπονται στο άρθρο 63.
  2.  2. α) Πόροι των Α.Ε.Ι. είναι:
αα) η κρατική επιχορήγηση σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο,ββ) οι πρόσοδοι που προέρχονται από την αξιοποίηση της περιουσίας τους,γγ) χρηματοδοτήσεις από οποιαδήποτε πηγή που σχετίζονται με την επιστημονική έρευνα, την ανάπτυξη και την επιστημονική μελέτη,δδ) δωρεές, κληρονομίες και κληροδοσίες και εε) πόροι από κάθε άλλη πηγή.


Εν καιρώ κρίσης η κρατική χρηματοδότηση εγκρίνεται μόνο σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο εναρμονίζεται με τις ανάγκες των αγορών. Παράλληλα δίνεται το δικαίωμα σε οποιαδήποτε άλλη πηγή να χρηματοδοτεί- δωροδοκεί το πανεπιστήμιο με τα αντίστοιχα ανταλλάγματα.


Σημ.: άλλη μια πτυχή που αναδεικνύει το πως ο νόμος 'προωθεί' την παιδεία, την ακαδημαϊκότητα, την ανεξάρτητη έρευνα και νοιάζεται για την βέβαιη επαγγελματική μας αποκατάσταση...
Άρθρο 63
Κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης στα Α.Ε.Ι.
 1.α) Η χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, στο πλαίσιο του προγράμματος εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση και των συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού πολιτείας και ιδρυμάτων, κατανέμεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών
2. α) Πρόσθετη χρηματοδότηση, πέραν αυτής της προηγούμενης παραγράφου,κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος. Οι δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων είναι, ιδίως, οι ακόλουθοι:
αα) Ποιότητα και αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η αριθμητική σχέση αποφοίτων προς εισερχόμενους φοιτητές, η αξιολόγηση του διδακτικού έργου από τους φοιτητές και ο βαθμός της εν γένει ικανοποίησης των φοιτητών, ο αριθμός Κέντρων Αριστείας στην εκπαίδευση και την οργάνωση της μάθησης, ο αριθμός εγγραμμένων σε προγράμματα δια βίου μάθησης και η πορεία επαγγελματικής ένταξης των αποφοίτων.



Εδώ γίνεται κατανοητός ο εκπαιδευτικός ρόλος της αξιολόγησης. Τα πανεπιστήμια που θα χρηματοδοτούνται θα είναι αυτά που το πρόγραμμα σπουδών τους και η εσωτερική ζωή τους θα είναι κατάλληλα διαμορφωμένα με τις επιταγές του νόμου και άρα καλύτερα στην αξιολόγηση. Αντίστοιχα οδηγούνται σε ολοκληρωτικό μαράζωμα τα 'κακά' πανεπιστήμια, όπως τα ΤΕΙ και οι σχολές της επαρχίας .

Σημ.: μα δεν θα έπρεπε η προσοχή και η χρηματοδότηση να στραφεί στα 'κακά' πανεπιστήμια, ώστε να γίνουν καλύτερα?
Άρθρο 66
Για την επίτευξη της αποστολής της και την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, η Αρχή:
2.α) διαμορφώνει, οργανώνει, εξειδικεύει, τυποποιεί και δημοσιοποιεί εκ των προτέρων τις σχετικές διαδικασίες, κριτήρια και δείκτες, στο πλαίσιο, ιδίως, των κοινών αρχών και κατευθύνσεων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης,
β) αναπτύσσει ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και βάση δεδομένων της αξιολόγησης, σε συνεργασία με τις Μονάδες Διασφάλισης της Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) των Α.Ε.Ι.,
γ) υποστηρίζει τα Α.Ε.Ι. και τις επί μέρους μονάδες τους στο σχεδιασμό των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας και πιστοποίησης και
δ) διεξάγει μελέτες και έρευνες σχετικές με την αποστολή της ή αναθέτει τη διεξαγωγή τους σε άλλους φορείς.

Εδώ ορίζεται και το όργανο που θα κατανέμει τις μονάδες στην αξιολόγηση. Κριτήρια δεν θα αποτελούν η ακαδημαϊκότητα, η επαγγελματική κατοχύρωση των αποφοίτων, η δημοκρατική και ανοιχτή λειτουργία της σχολής, αλλά η σύμπλευση των σπουδών και των πτυχίων μας με τις ευρωπαϊκές τάσεις των αγορών.

Σημ.: ΜΟΔΙΠ όπως Μονιμη Διαπλοκή Πανεπιστημίων

   Τα άρθρα είναι ενδεικτικά και περισσότερο έχουν ως στόχο την ανάδειξη του πνεύματος το νόμου από το ίδιο το γράμμα του, χωρίς καν περαιτέρω ανάλυση. Ένα βήμα παραπέρα, δεν μπορεί να μην βλέπει τη συνολική στόχευση όχι μόνο ενός νόμου αλλά και της πολιτικής που τον επιβάλλει, παρά την αντίθεση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας: τη δημιουργία δηλαδή ενός μεταλλαγμένου Πανεπιστημίου, καθόλου Δημόσιο, σχεδόν Δωρεάν, πλήρως στοιχισμένο με τη ρημαγμένη κοινωνία που έφτιαξαν η πολιτική του ΠΑΣΟΚ, της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ (σ.σ πλέον σε αναβαθμισμένη version κυβέρνησης ''εθνικής ενότητας''). Και αν δε μπορούμε να φανταστούμε το πανεπιστήμιο- έκτρωμα που θα προκύψει, μπορούμε να εξετάσουμε τα πανεπιστήμια της Γαλλίας, της Αγγλίας, των Η.Π.Α., εκείνα τα νεοφιλελεύθερα τερατουργήματα που οδήγησαν φοιτητές παγκοσμίως στο δρόμο για την ανατροπή τους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου